ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1

Тремби Олександра
Тема: Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання.
Мета: ознайомитися із способами та засобами застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання, у самостійній та позааудиторній роботі.



Обладнання:
1. Електронний курс лекції 1.
2. Комп’ютер з ОС Windows та пакетом програм Microsoft Office, підключений до локальної мережі ВДПУ та мережі Інтернет.



Література
1.  Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В. Ю. Биков – К. : Атіка, 2009. – 684 с.
2.     Гуревич Р. С. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях : навчальний посібник для студентів педагогічних ВНЗ і слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія. – Київ : Освіта України, 2006. – 366 с.
3.     Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании : учебное пособие для студ. высш. учебн. заведений / И. Г. Захарова. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.
4.      Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання : словник глосарій / М. Ю. Кадемія, М. М. Козяр, Т. Є. Рак. – Львів : «СПОЛОМ», 2011. – 327 с.
5.     Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учебное пособие для студентов педагогических вузов и системы повышения квалификации педагогических кадров / Е. С. Полат, М. Ю.Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; Под. ред. Е. С. Полат. – 2-е изд., стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2005. – 272 с.
Творчі завдання
Завдання 1. Представте власну ідею використання різноманітних послуг Інтернет у майбутній педагогічній діяльності:
В процесі підготовки до уроку вчитель може готувати різноманітні презентації з онлайн сервісом Prezi, що значно підвищить інтерес учнів до обраної теми; створювати різноманітні тести у контрольно-діагностуючих системах Test W, Test W2, My Test для перевірки знань учнів; створювати дидактичні аудіо та відео матеріалів засобами сучасного програмного забезпечення (Movavi Video Suite, VideoPad Video Editor та ін.) що значно активізує увагу учнів; шукати та опрацьовувати різну дидактичну та наукову літературу у онлайн бібліотеці; розроблювати різні інтерактивні вправи у мультимедійному онлайн-сервісі learning apps.

Під час проведення уроку вчитель може продемонструвати онлайн тести розроблені у контрольно-діагностуючих системах Test W, Test W2, My Test, а також інтерактинві вправи  розроблені у learning apps в онлайн режимі використавши інтерактивну дощку; використати динамічне програмне забезпечення GeoGebra в онлайн режимі для економії часу під час побудови складних графіків, а також для кращого розвитку просторової уяви при вивченні стереометрії; використати дидактичну програму Kahoot для перевірки знань учнів в онлайн режимі, що значно зекономить час на уроці і підвищить цікавість учнів до математики; використовувати онлайн сервіс математичних розрахунків Wolframalpha, якщо ж звісно дидактична мета вчителя не була зосереджена на уміння робити розрахунки.
В процесі роботи над проектом: Пошук  психолого-педагогічної та наукової літератури в електронних бібліотеках  по даній темі; використання онлайн-ресурсів математичних обчислень; можливість доступу до всесвітніх наукових видань фаху, які не видається в Україні.
З метою підвищення кваліфікації: Пошук і використання розробок всесвітньо відомих вчителів; доступ до усіх можливих бібліотек світу в онлайн режимі; обмін досвідом із закордонними колегами в онлайн режимі.
В  позаурочній роботі:  Створення  власного веб-сайту, де б учні могли знайти інформацію по кожній темі, та вести діалог з учителем в онлайн режимі. Використання сервісів для ігор та анімацій. Перегляд відеороликів в онлайн режимі. Проведення веб-квесту.

Завдання 2. Проведіть віртуальну екскурсію у віртуальному музеї, виставці. У всесвітній мережі є величезна кількість різноманітних онлайн-екскурсів музеями, виставками, які діють здебільшого в рекламних цілях.

     Музей мадам Тюссо - найвідоміший музей воскових фігур. Музей знаходиться в Лондоні, і має філії в 10 містах світу. Музей заснований скульптором Марією Тюссо. Свою першу воскову фігуру (Вольтер), Марія створила в 1777 році, потім послідували Жан-Жак Руссо і Бенджамін Франклін. З тих пір пройшло багато часу, і зараз Музей мадам Тюссо переповнений величезною кількістю воскових фігур знаменитостей. Художня студія мадам Тюссо займається виготовленням воскових фігур вже більше ста п'ятдесяти років. На те, щоб на світ з'явився черговий шедевр, йде до чотирьох місяців, над кожною скульптурою працює команда з двадцяти скульпторів. Творці проводять до 500 замірів, справжні волосинки вставляються по одній, незліченні шари фарби покликані відтворити природний колір шкірного покриву. Саме цим - своїм неймовірним схожістю - і славляться воскові фігури від Тюссо. Мета цієї віртуальної екскурсії – залучити учнів до творчості.
Контрольні запитання
1. Чи можна ототожнювати поняття «комп’ютерна технологія навчання» та «інформаційна технологія», відповідь обґрунтувати.
Ні, не можна, тому що: Інформаційна технологія – це узагальнююче поняття, що описує різні методи, способи та алгоритми збирання, зберігання, оброблення, представлення і передавання інформації, а комп’ютерна технологія навчання - це поняття, що описує суто комп'ютерні методи, способи, алгоритми зберігання, оброблення, представлення і передавання інформації за допомогою комп’ютера. Фактично одна є підвидом іншої.
2. Які перспективи розвитку Інтернет, як ці перспективи можуть вплинути на навчальний процес ВНЗ?
Перспективи розвитку мережі інтернет фактично безмежні. В майбутньому, вже стає реальністю поява вживлених комп’ютерних пристроїв в організм людини, які зможуть підключатись до всесвітньої мережі і використовуватись для передавання інформації, можливо навіть для завантаження її в мозок людини. Це може суттєво вплинути на процес навчання взагаллі, фактично воно може звестись просто до завантаження необхідного пакету програм в пам’ять людини, схожу ідею можна зустріти в деяких науково-фантастичних фільмах.
3. Які послуги надає Інтернет, яку користь від них може одержати викладач, студент?
Інтернет надає найрізноманітніші послуги, починаючи з можливості мати доступ до фактично усіх бібліотек світу, та до усіх наукових видань, які не можна зустріти у нас в країні, при чому з можливістю онлайн перекладу, і закінчуючи можливістю працювати на онлайн ресурсах обробки документів, презентацій, зображень, аудіо- та відеофайлів, не завантажуючи їх до себе на комп’ютер. З його допомогою можна проводити онлайн лекції, більше того в наш час все біль шпопулярними стають онлайн університети, тобто вищу освіту можна здобути в інтрнеті.
4. Які властивості Інтернет, їх використання в навчальному процесі ВНЗ?
  1. Додаткові освітні послуги для студентів і участь в глобальному діалозі з студентами і викладачами всього світу; одержання мовної практики при спілкуванні в „онлайнових” телеконференціях; участь в проектах, заснованих на співробітництві учнів всього світу; 
  2. Розширення інформаційних ресурсів: каталогів кращих світових бібліотек; доступ до світових баз даних та баз знань; 
  3. Самоосвіта і підвищення кваліфікації викладачів: використання в своїй професійній діяльності більш широкого спектру навчальних матеріалів; підвищення кваліфікації за допомогою дистанційного навчання; підтримка професійних контактів з колегами; 
  4. Нові організаційні форми і методи навчання: дистанційне навчання; мережеві, дидактичні, розвиваючі ігри; метод телекомунікаційних проектів; метод інформаційного ресурсу; метод комп’ютерних конференцій)
5. У чому полягає новий підхід до освіти за умови використання ІКТ?
Новий підхід до освіти за умови використання ІКТ полягає в підвищенні якості освіти.
Одним із пріоритетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства є інформатизація освіти – упровадження засобів нових інформаційних технологій у систему освіти. Це уможливить:
  1. удосконалювання механізмів керування системою освіти на основі використання автоматизованих банків даних науково-педагогічної інформації, інформаційно-методичних матеріалів, а також комунікаційних мереж;
  2. удосконалювання методології і стратегії добору змісту, методів і організаційних форм навчання, що відповідають задачам розвитку особистості того, якого навчають, у сучасних умовах інформатизації суспільства;
  3. створення методичних систем навчання, орієнтованих нарозвиток інтелектуального потенціалу того, якого навчають, на формування умінь самостійно здобувати знання, здійснювати інформаційно-навчальну, експериментально-дослідницьку діяльність, різноманітні види самостійної діяльності по обробці інформації;
  4. створення і використання комп’ютерних тестуючих, діагностуючих, контролюючих і оціночних систем.
6. Які позитивні і негативні наслідки використання ІКТ в навальному процесі? Використання засобів ІКТ у системі підготовки фахівців приводить до збагачення педагогічної і організаційної діяльності навчального закладу наступними значущими можливостями:
- удосконалення методів і технологій відбору і формування змісту освіти;    - уведення і розвиток нових спеціальних навчальних дисциплін і напрямів навчання, які пов’язані з інформатикою та інформаційними технологіями;
- внесення змін до навчання більшості традиційних дисциплін, безпосередньо не пов’язаних з інформатикою;
- підвищення ефективності навчання за рахунок підвищення рівня його індивідуалізації і диференціації, використання додаткових мотиваційних важелів;
- організації нових форм взаємодії в процесі навчання і зміни змісту, характеру діяльності педагога і слухача;
- удосконалення механізмів управління системою загальної середньої освіти. Використання сучасних засобів ІКТ в усіх формах навчання може привести і до низки негативних наслідків.
Індивідуалізація зводить до мінімуму обмежене в навчальному процесі живе спілкування викладачів та тих, хто навчаються, пропонуючи їм спілкування у вигляді «діалогу з комп’ютером». Це приводить до того, що той, хто навчається активно користується живою мовою, надовго замовкає під час роботи із засобами ІКТ
7. Наведіть критерії, за якими характеризуються інформаційні технології.
ІКТ характеризуються такими категоріями: 
− предметом (об’єктом);
 − метою процесу;
 − засобами здійснення; 
− процесами оброблення даних;
 − критеріями оптимізації процесу (своєчасність доставки інформації користувачу, її надійність, достовірність, повнота).
8. У чому полягають переваги інформаційних технологій в навчальному процесі в порівняні з традиційним навчальним процесом?
переваги використання ІКТ у навчальному процесі: 
− організація пізнавальної діяльності шляхом моделювання;
 − імітація типових професійних ситуацій за допомогою мультимедіа;
 − застосування одержаних знань у наукових дослідженнях; 
− ефективне тренування знань, умінь і навичок; 
− автоматизований контроль результатів навчання;
 − здійснення зворотного зв’язку;
 − розвиток творчого мислення; 
− можливості об’єднання в навчальних програмах візуальної та звукової форм.

9. Наведіть характеристику мультимедійних технологій та в чому полягають переваги їхнього використання в навчальному процесі ВНЗ?
Мультимедіа — сучасна IT, що об'єднує за допомогою комп'ютерних засобів графічне та відеозображення, звук й інші спеціальні ефекти.
До категорії мультимедіа належить значна частина розважальних, освітніх та інформаційно-довідкових програмних продуктів.
Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних презентацій. У цьому разі глядач перестає пасивно сприймати інформацію і стає активним учасником процесу.
10.  Охарактеризуйте єдине інформаційне освітнє середовище та технологію його наповнення і використання в навчальному процесі ВНЗ?
Єдине інформаційно-освітнє середовище – це інтегроване середовище інформаційно-освітніх ресурсів (електронні бібліотеки, навчальні системи і програми), програмно-технічних і телекомунікаційних засобів, правил їхньої підтримки, адміністрування і використання, що забезпечують єдині технологічні засоби інформації, інформаційну підтримку і організацію навчального процесу, наукових досліджень, професійне консультування.
Проте, для того, щоб ЄІОС відповідало вимогам, його необхідно оновлювати та доповнювати, забезпечувати психолого-педагогічними і методичними розробками на виявлення оптимальних умов використання засобів ІКТ з метою інтенсифікації навчального процесу, підвищення ефективності та якості. Створення та постійне оновлення ЄІОС інтегрує накопичені у ВНЗ науково-методичні напрацювання, кадровий потенціал, інформаційні ресурси і технології, наявну інформаційно-комунікаційну інфраструктуру та організаційні структури системи освіти.
11. Що спільного та різного в поняттях «комп’ютерні технології», «інформаційні технології»?
Технологія - це комплекс наукових та інженерних знань, реалізованих у прийомах праці, наборах матеріальних, технічних, енергетичних, трудових факторів виробництва, засобах їх об'єднання для створення продукту або послуги, що відповідають певним вимогам.
Комп'ютерні технології або Інформаційні технології (ІТ) - це узагальнена назва технологій, що відповідають за зберігання, передачу, обробку, захист та відтворення інформації з використанням комп'ютерів. Неможливо уявити собі сучасне виробництво, науку, культуру, спорт та економіку, де б не застосовувалися комп'ютери. Комп'ютери допомагають людям у в роботі, розвагах, освіті та наукових дослідженнях.
Комп'ютерні технології - це передній край науки XXI століття.
Інформаційна технологія -це комплекс взаємозалежних, наукових, технологічних, інженерних дисциплін, що вивчають методи ефективної організації праці людей, зайнятих опрацюванням і збереженням інформації; обчислювальну техніку і методи організації і взаємодії з людьми і виробничим устаткуванням, практичні додатки, а також пов'язані з усім цим соціальні, економічні і культурні проблеми.
12.  Охарактеризуйте:
−    дистанційне навчання;
Дистанційне навчання (ДН) є одні- єю з форм здобування освіти, яка практично повністю базується на за- стосуванні комп'ютерних технологій. Але ці самі технології використову- ються й у традиційних формах на- вчання (денному, вечірньому, заочно- му). Тому в загальному випадку спосо- би навчання із використанням інфор- маційно-комунікаційних технологій називають комп'ютерним або елект- ронним навчанням
−    дистанційні олімпіади, конкурси;
Присутність усіх учасників олімпіади, конкурсів в одному місці стало необов’язковим.
    Нині є значна кількість різних мережевих проектів та олімпіад, умови участі яких розміщені на сайті конкурсів і кожний бажаючий має можливість взяти в них участь. Мова йде про змішане проведення Інтернет-олімпіад, конкурсів на основі поєднання очних та заочних форм, коли на завершальному етапі проводиться очний тур. Використання Інтернет-технологій знімає територіальні обмеження і відкриває необмежені можливості участі в дистанційних заходах для всіх бажаючих. 
−    віртуальні бібліотеки;
Віртуальною можна назвати бібліотекудокументи якої зберігаються в машиночитній формі і котрі отримує користувач, який звертається до пошукових машин глобальної мережі, не обов'язково будучи читачем бібліотеки.Віртуальна бібліотека — це розподілена у просторі телекомунікації мережа загального користування, орієнтована на обмін даними між бібліотеками.Середовище віртуальної бібліотеки складається із ряду бібліотек, територіально віддалених одна від одної, які виконують функції інтегрованого спілкування та отримання інформації про бібліотечні ресурси.
−    віртуальні словники;
віртуальний словник-це словник,що існує в інформаційно-комунікаційній мережі інтернет,який дає можливість будь якого моменту дізнатись значення даного слова.
−    віртуальні музеї.
Віртуальний музей — музей, що існує у глобальній інформаційно-комунікаційній мережі інтернет завдяки об'єднанню інформаційних і творчих ресурсів для створення принципово нових віртуальних продуктів: віртуальних виставок, колекцій, віртуальних версій неіснуючих об'єктів та ін.
Наведіть приклади їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
13.  Навести характеристику ППЗ та використання їх у навчальному процесі ВНЗ.
Однією з найбільш розповсюджених є класифікація педагогічних програмних засобів за характером і засобами навчання. При цьому виділяється 5 типів навчальних програм: 
  1. тренувальні;
  2. консультаційні;
  3. моделюючі;
  4. ігрові навчальні програми;
  5. редактори тексту.
Виправданим та ефективним є використання ППЗ у навчальному процесі, якщо вони мають високий рівень інтерактивності, що забезпечує діалог студента з комп’ютером, а це, в свою чергу, відбувається тоді, коли здійснюється співпраця між студентом і комп’ютером. Наслідками такої співпраці є високий рівень мотивації щодо розв’язання поставлених завдань учасниками процесів, що вивчаються
14.  Які електронні навчальні ресурси найбільш ефективні в навчальному процесі ВНЗ? Відповідь обґрунтуйте.
Електронні навчальні матеріали формують інформаційне на- повнення навчального предмета (e-content). До цих матеріалів належать: • електронні підручники та матеріали лекцій; • електронні методичні розробки до семінарів, практичних і лабораторних занять; • бази даних і знань (закони, картографічні дані, міжнародні стандарти та системи тощо); • засоби для набуття практичних навичок (віртуальні та дис- танційні лабораторії, практикуми, комп'ютерні тренажери).

15.  Схарактеризуйте віртуальні моделі, їх переваги та недоліки використання в навчальному процесі ВНЗ.
Віртуальна модель – це модель, що є відображенням ідеального уявлення людини про навколишній світ, який фіксується у свідомості людини за допомогою думок і образів.
Переваги:
  • помилки, які звичайно, як правило, допускає студент при виконанні роботи, не впливають і не знешкоджують реальні пристрої чи прилади.
  • можливість  продемонструвати сутність складних внутрішніх фізичних процесів, що мають місце в електричних машинах, приладах, пристроях, причому в динаміці.
Недоліки:
  • віртуальна модель як правило, вважає реальні елементи (котушки індуктивності, конденсатори, резистори), прилади (амперметри, вольтметри, ватметри тощо), які входять до складу складного пристрою чи кола, ідеальними.
  • іноді неможливо визначити допустимість використання тієї чи іншої моделі для отримання необхідної точності. Наприклад, при дослідженні характеристик, визначенні параметрів електричних машин (двигунів та генераторів).

16.  Схарактеризуйте тренажери-імітатори. Наведіть приклад їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
Головною особливістю сутності імітаційного моделювання є ігровий його характер, що переважно здійснюється за рахунок наявності різноманітних ролей. У процесі рольової взаємодії відбувається розв’язання навчальних і змодельованих практичних завдань, обмін цінностями, знаннями, вміннями, під час яких відбувається реалізація конкретних педагогічних завдань.
Кожна роль у грі набуває певної особистісної забарвленості, в ній фіксуються професійно значущі або професійно неприпустимі риси особистості. Розігрування дії відбувається в ситуації, що супроводжується виникненням різкої реакції її учасників і вимагає від них мобілізації професійних, інтелектуальних і психофізичних здібностей.
Наприклад, наочно показати принцип дії електричних машин, рух основних і неосновних носіїв заряду в напівпровідниках, зміни ширини забороненої зони в залежності від характеру внесеної у напівпровідник домішки, зменшення чи збільшення потенціального бар’єру при проходженні прямого чи зворотного струму крізь р-n  перехід тощо. При наявності обох практикумів студенти мають можливість паралельно та практично одночасно виконати роботи на «віртуальному» й фізичному стендах частковий (за навчальною програмою) чи повний об’єм лабораторних робот з навчальної дисципліни, що приведе до більш міцній виробці необхідних навичок та вмінь.

17.  У чому полягають переваги віртуального моделювання?
Переваги віртуального моделювання полягають у наступному:
  • широкі можливості контролю за програмами.
  • легкість модифікацій та відновлення.
  • помилки при виконанні роботи, не впливають і не знешкоджують реальні пристрої чи прилади.
  • можливість  продемонструвати сутність складних внутрішніх фізичних процесів, що мають місце в електричних машинах, приладах, пристроях, причому в динаміці.

18.  Яким чином ІКТ використовується в здійснені самостійної роботи студентів ВНЗ? Охарактеризуйте форми самостійної роботи.
Відповідь на першу частину запитання висвітлена у відповіді на запитання №21.
Найбільшого використання в практичній діяльності знайшли такі форми самостійної роботи:
−    освоєння ІКТ, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет;
−    підготовка до лабораторних, практичних і семінарських занять;
−    підготовка до тестування, аудиторної контрольної роботи, самотестування на комп’ютері;
−    підготовка до опитування, колоквіуму;
−    виконання дипломних, контрольних робіт, завдань;
−    підготовка до ділової гри, оформлення її результатів;
−    написання доповідей, рефератів, статей, курсових робіт;
−    виконання проектів та їх оформлення;
−    написання звітів із практики, екскурсій;
−    виконання курсового, дипломного проектів.

19.  У чому полягає роль і місце ІКТ у здійснені позааудиторної діяльності студентів ВНЗ?
До позааудиторної діяльності ми відносимо будь-яку діяльність студентів, що здійснюється в межах навчального закладу в позааудиторний час, котра сприяє їхньому особистісному розвитку, розширенню та поглибленню професійних знань та формуванню професійно-значущих якостей.
Позааудиторна діяльність студентів із використанням ІКТ сприяє не тільки більш якісній підготовці випускників ВНЗ до професійної діяльності в інформаційному суспільстві, а й формуванню інформаційної культури фахівця.

20.  У чому полягає мета, зміст та структура ЄІОС навчального закладу?
Метою створення єдиного освітнього інформаційного середовища є розвиток навчальної, педагогічної, управлінської й обслуговуючої діяльності навчального закладу, де провідну роль відіграють інформаційно-комунікаційні технології, що дозволяють підвищити якість і доступність навчального процесу. Крім того розвиваються здібності студентів, учнів, задовольняються їхні потреби, триває підготовка до майбутнього самостійного життя.
Зміст ЄІОС навчального закладу полягає в наступному:
− задоволення індивідуальних, освітніх потреб студентів через підвищення рівня підготовки в області ІКТ;
− створення єдиного інформаційного простору через інтеграцію розрізнених підрозділів і служб;
− динамічне поєднання всіх комунікаційних засобів завдяки універсальним формам зберігання, обробки і передачі інформації;
− розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної баз навчальних закладів;
− удосконалення системи інформаційного і методичного її забезпечення в управлінні навчальними закладами.
Компоненти ІОС навчання поділяються на дві категорії: суб’єкти і об’єкти. Суб’єктами ІОС є ті, хто навчаються, і викладачі. Об’єктами – засоби навчання та інструменти навчальної діяльності, методики, матеріальна база, управління педагогічним процесом, способи комунікації (організаційно-управлінський, роз’яснювально-мотиваційний, поведінковий для відповіді, технічний, емоційний). Об’єкти – це ті носії інформації та навчальні дії, які, будучи засвоєними і перетвореними свідомістю суб’єктів, перетворюються в процесі навчальної діяльності в якості особистості – світогляд, систему цінностей і сенсів, переконання, компетенції і т. ін.

21.  Яким чином ЄІОС навчального закладу забезпечує самостійну роботу студентів ВНЗ?
Інформаційно-навчальне середовище використовується для навчання студентів очної та дистанційної форм навчання. Впровадження в навчальний процес розроблених матеріалів дозволить підвищити ефективність самостійної роботи, якість підготовки студентів.
ЄІОС навчального закладу у самостійній роботі студентів ВНЗ дає можливість:
– використовувати Інтернет-технології в організації додаткової освіти;
 – використовувати комп’ютерні технології для підготовки до занять;
 – застосовувати тренувальне тестування; 
– брати участь в Інтернет-конкурсах та олімпіадах; 
– обговорювати актуальні проблеми на форумі, у Skype, на сайті навчального закладу;
 – інтелектуально і психологічно готуватися до подальшого продовження освіти; 
– навчитися працювати з інформацією, яка подана у різних формах, відбирати і систематизувати науковий матеріал, робити повідомлення, доповіді на задану тему, складати план тощо; 
– брати участь в телекомунікаційних проектах.
   




  1. Так, можна. Тому що поняття інформаційних технологій включає в себе способи та засоби збирання різної інформації в процесі їх вивчення.
  2. Перспективи розвитку інтернет мають безумовно позитивний вплив на навчальний процес, тому що обсяг матеріалу, який студент може знайти чи опрацювати, безмежний.
  3. Інтернет надає різного роду послуги, такі як: пошук тієї чи іншої інформації, обробка даного матеріалу, спілкування в ході роботи чи навчання, обмін враженнями та досвідом.
  4. Використання властивостей інтернет у навчальному процесі відіграє важливу роль. Обсяг та різноманіття різного роду матеріалу безмежний.
  5. Новий підхід стосовно освіти за умови використання ІКТ дозволяє: знаходити, пізнавати, вивчати новий обсяг того чи іншого матеріалу для дослідження, узагальнення, висновку щодо поставлених задач та цілей.
  6. Позитивні наслідки використання ІКТ у навчальному процесі: 
економія часу, підвищення темпу роботи, можливість опрацьовувати матеріал самостійно, комфортне середовище навчання, можливість працювати дистанційно.
Негативні наслідки використання ІКТ у навчальному процесі: різного роду реклама, заборонені сайти, втрата часу на нав'язливу та непотрібну інформацію.
  1. ІКТ характеризуються за такими критеріями: опис різних методів, способи та алгоритми збирання тієї чи іншої інформації, зберігання, оброблення, представлення і передавання інформації.
  2. Переваги ІКТ в навчальному процесі в порівнянні з традиційними методами навчання: дистанційне навчання, економія часу, пошук та можливість використання різного роду потрібної інформації, обробка матеріалу.
  3. Переваги мультимедійних процесів в навчальному процесі ВНЗ: доступ до різного роду відео та звукозаписів, створення презентацій, буклетів, відео досліджень, запис творів і тд.
  4. Використання ІКТ в навчальному процесі ВНЗ дає змогу на їх швидке вдосконалення та використання, можливості збереження, обробки та доставки інформації будь-якого об'єму, змісту на необмежені відстані.
  5. Комп'ютерні технології - це поняття, що дозволяє здійснювати передачу, обробку чи зберігання матеріалів за допомогою універсальних програм, таких як: електронна пошта, телеконференція, ICQ, тощо.
Інформаційні технології -  це узагальнююче поняття, що описує різні методи, способи та алгоритми збирання, зберігання, оброблення, представлення і передавання інформації. 
  1. - Дистанційне навчання - це сукупність сучасних технологій, що забезпечують процес отримання або передачі інформації в інтерактивному режимі за допомогою ІКТ від тих, хто навчає, до тих, хто навчається.
- Дистанційні олімпіади, конкурси - це процес передачі та отримання потрібної інформації в інтерактивному режимі з метою економії часу та ресурсів, для більшого забезпечення зручності.
- Віртуальні бібліотеки - це документи, які зберігаються в електронній формі, якими можна скористатися звернувшись до мережі інтернет.
- Віртуальні словники - словники, що містять закодовані статті, які дають змогу здійснити швидкий пошук слів, словосполучень, зміни напрямку перекладу.
- Віртуальні музеї - музеї, які існують у глобальній інформаційно-комунікаційній мережі інтернет завдяки об'єднанню інформаційних і творчих ресурсів для створення принципово нових віртуальних продуктів таких як: виставок, колекцій, версій неіснуючих об'єктів, тощо.
  1. Педагогічно програмний засіб (ППЗ) в процесі ВНЗ (сучасний електронний мультимедійний підручник) - це цілісна дидактична система, що заснована на використанні ІКТ та засобів інтернет, де метою є забезпечення діяльності   ндивідуальними та оптимальними навчальними програмами з керуванням процесу навчання.
  2. До найбільш ефективних електронних ресурсів у навчальному процесі ВНЗ є:
  • засоби для запису та відтворення звуку;
  • оптична і проекційна кіно- і фотоапаратура;
  • поліграфічна, копіювальна, множувальна техніка, яка призначена для документування та розмноження інформації.
  • комп'ютерні засоби, що забезпечують можливе представлення, обробку та зберігання інформації.
  1. Переваги віртуальних моделей в навчальному процесі ВНЗ: можливість побачити світ з різних його куточків сидячи одному місці.
            Недоліки віртуальних моделей в навчальному процесі ВНЗ: ілюзія, яка існує лише у              
            нас в голові стосовно тих речей, які були придумані людьми.
  1. Тренажер-імітатор це навчально-тренувальний пристрій або ж його аналог, який імітує ті ж самі дії в процесі відпрацювання робочих навичок, вироблення та вдосконалення техніки.
  2. Переваги віртуального моделювання у втіленні ілюзії на електронних носіях, можливість відчуття неможливої реальності, моделювання світу, яким він був до нас та є в реальному часі, можливість споглядання будь чого незалежно від місця перебування.
  3. Під час самостійної роботи студентів, використовуються такі форми ІКТ як:
  • засоби для запису та відтворення звуку;
  • оптична і проекційна кіно - і фотоапаратура;
  • комп'ютерні засоби;
  1. У здійсненні позааудиторної діяльності студентів ВНЗ ІКТ відіграє важливу роль у повсякденній діяльності. Пошук різного роду інформації, обмін діяльністю в інтерактивному режимі, дистанційне навчання, тощо.
  2. Мета ЄІОС - формування успішної інтелектуальної та творчої розвиненої особистості, яка володіє високою інформаційною культурою. Поєднати широкий вибір навчально програмного забезпечення та мережних технологій.
Зміст ЄІОС:
  • Інформаційні маздійснена мають спрямовану навчальну та методичну підтримку навчального процесу.
  • Інформаційні масиви, що спрямовані на самоосвіту всіх користувачів системи інформаційного забезпечення.
  • Інформаційні масиви, що забезпечують правомірність, якість та своєчасність прийняття управлінських рішень та проведення моніторингових досліджень.
Структура ЄІОС:
  • Система засобів, що забезпечує проведення робіт з усіма видами навчальної інформації.
  • Розгорнута система засобів масової інформації.
  • Система, що забезпечує введення в експлуатацію, сервісне обслуговування, ремонт і модифікацію технічних засобів.
  • Задоволення індивідуальних, освітніх потреб студентів. 
  • Створення єдиного інформаційного простору. 
  • Динамічне поєднання всіх комунікабельних засобів.
  • Розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної бази.
  • Удосконалення системи інформаційного та методичного її забезпечення.

  1. Самостійна робота студентів ВНЗ за допомогою ЄІОС: широкий доступ до навчальних ресурсів, розробка навчальних матеріалів.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога